Ovaj predlog naišao je na otpor među taksistima i njihovim udruženjima.

Taksisti tvrde da bi isticanje maksimalnih cena na vozilu moglo odbiti putnike jer bi videli više cene i radije odabrali druge opcije.

Zato su predložili da se cene regulišu pravilnikom, a da se na vozilu umesto cenovnika postavi QR kod preko kojeg bi putnici mogli proveriti aktuelne cene. Ministarstvo je taj predlog odbilo, naglasivši da vozači sami određuju cene, a prihvatilo je samo zahtev da se smanji veličina slova na cenovniku, kako bi se smanjili troškovi.

Box: Image
 

Ova pravila odnose se samo na taksiste koji ne koriste aplikacije. Kompanije kao što su Uber i Bolt nisu u obavezi da ističu cenovnike na vozilima jer putnici cene vide direktno u aplikaciji pre nego što naruče vožnju.

Zbog toga se čuju kritike da se na ovaj način favorizuju velike platforme, dok taksisti sa taksimetrima snose dodatne troškove za promenu i overu tarifa.

Mnogi taksisti smatraju da nova pravila neće sprečiti zloupotrebe i previsoke cene, već da bi bolji efekat imalo pojačano nadgledanje i strože kazne za nepoštene vozače. Jedan taksista je u javnoj raspravi istakao:

Box: Image
 

- Izmene cena na aplikacijama rešavaju se za nekoliko klikova, bez troškova, dok mi moramo da plaćamo svaku promenu i overu tarifa kod Zavoda za merenje.

Ministarstvo, s druge strane, kaže da je cilj ovih mera da se zaštite putnici, naročito turisti, i da se poboljša imidž Hrvatske kao turističke destinacije. Svi se slažu da visoke cene taksi vožnji negativno utiču na reputaciju zemlje kao mesta za prijatan i pristupačan odmor. Plan je bio da nova pravila stupe na snagu 1. maja ove godine, ali je taj rok probijen, piše Dnevno.