On ističe da je istraga u toku i da će obdukcija, kao i tehnički pregledi glisera, padobrana i kompletne opreme pokazati da li je eventualno bilo njihovih propusta ili je tinejdžerka otkopčala pojaseve u trenutku panike.
- Žao mi je zbog smrti mlade devojke. Nadam se da ću videti njene roditelje da im izjavim saučešće. Svi smo u šoku posle nesreće koja se dogodila. Pilot, koji je vozio gliser, bio je nem posle pada devojke, nije bio u stanju da progovori. Ja sam otišao na mesto nesreće čim su mi javili. Radim ovaj posao 20 godina, a to je više od 1.000 letova i sve je bilo u redu. Posle tragedije sam bio u policiji do 23 sata, dok sam današnje jutro proveo u Lučkoj kapetaniji Budve gde sam dao izjave - rekao je juče Mirko Krdžić u telefonskom razgovoru za naš list i naveo da ne može da iznosi detalje iz istrage.
On se osvrnuo na bezbednost turista koji se odluče na let padobranom iznad mora.
- Devojka je bila raspoložena i vesela pre leta. Nije bila ni pijana, niti drogirana. Nije pokazivala strah od letenja, niti od visine. To je sve bitno pre polaska. Ona je na početku leta mahala prijateljima koji su bili na plaži, kao i oni njoj. Napravljen je krug pored plaže i sve je bilo u redu. Ne znamo šta se dogodilo i zbog čega je otkopčala sigurnosne pojaseve i iskočila. Pretpostavljam da to nije uradila svesno, već u trenutku nekontrolisanog straha, koji se iznenada pojavio - govori vlasnik agencije, koji je još uvek potresen događajem.
Iako je bilo informacija da su sajle navodno pukle, ispostavilo se da je to netačno jer se na snimku, koji kruži društvenim mrežama, vidi da se devojka sama odvezala i iskočila iz korpe.
Budvanin nam objašnjava čime su sve osigurani padobran i korpa.
- Iz sistema je nemoguće ispasti ukoliko to ne želite. Ako ste u korpi, koja je sajlama zakačena za padobran, možete samo svojevoljno da ispadnete i to ako otkopčate pojaseve kojima ste vezani. Nesreće na parasejlingu se mogu dogoditi, ali su svedene na minimum. Sajle se proveravaju svakodnevno. Na samom padobranu ima 20 kanapa tako da ne mogu svi da puknu. Svaki padobran ima 16 komora, što opet govori da ne mogu sve da puknu odjednom - objašnjava Krdžić.
On kaže da je najgora stvar koja može da se dogodi prilikom parasejlinga kvar glisera.
- Ukoliko dođe do kvara glisera, imate prsluk za spasavanje koji vas štiti. U tom slučaju, čak ni kosu nećete pokvasiti prilikom pada u more! Dok sedite u korpi nije potrebno da se držite za sajle jer ste dovoljno osigurani pojasevima. Većina ljudi se uopšte ne drži i uglavnom nose kamere i telefone kojima snimaju let. Mnogo je opasniji let paraglajderom sa planine jer može da se dogodi da udari u stenu ili padne na zemlju – zaključuje Krdžić.
Kako smo pisali, devojka je kobnog jutra letela iznad mora u Budvi u korpi vezanoj za padobran koji vuče gliser.
Na snimku se vidi da se drži sa obe ruke za konopce padobrana, na visini od oko 50 metara. U jednom trenutku iz nerazjašnjenih okolnosti ona skida prsluk i odvezuje sigurnosni pojas posle čega je pala u more.
Slučaj vodi Osnovno državno tužilaštvo u Kotoru, koje će na osnovu izveštaja veštaka pomorsko-saobraćajne i mašinske struke da se izjasni da li je neko odgovoran za tragediju ili je reč o nesrećnom slučaju.
Komentari (5)