-Od početka 2025. godine život je izgubilo 397 osoba, što je za 20 manje nego u istom periodu prošle godine, ali su ovakvi ekstremni slučajevi kao ovaj na Novom Beogradu sve češći- istakao je Stević za K1 televiziju povodom nesreće koja se dogodila na Novom Beogradu u kojoj su život izgubile tri osobe.

Stević je rekao da je vozač koji je izazvao ovu nesreću bio u stanju teške alkoholisanosti s obzirom na to da je već 1,21 promil teška alkoholisanost i podrazumeva obavezno policijsko zadržavanje do otrežnjenja.

Prema njegovim rečima, taj čovek je pio ceo dan, pa seo za volan što znači da je svesno odlučio da vozi u takvom stanju i da se takav vrati kući. "Imao je i suvozača, koji je teško povređen. Koristio je i narkotike. Umesto da ukoči kada je video crveno svetlo, on je dodao gas i vozio 130 kilometara na sat. Automobil težak tonu i po, pri toj brzini, pri udaru stvara silu pritiska od 27 tona kao da na vas udari 47 putničkih vozila. Još u bočni deo automobila. Nažalost, dete su naše kolege pronašle u gepeku", izjavio je potpukovnik. Stević je dodao da je među stradalima i njegov kolega, dugogodišnji pripadnik saobraćajne policije koji je 21 godinu branio bezbednost saobraćaja u Beogradu.

Box: Image
 

 

-Užasna tragedija. Svi mi razmišljamo o tome kako je ovo moglo da se spreči. On sa tolikim procentom alkoholom u krvi, nije smeo da bude ni suvozač. Kao Uprava saobraćajne policije, procesuirali smo više od milion prekršaja različitih vrsta. Ako znamo da u Srbiji ima oko 3,3 miliona registrovanih vozila, to znači da je svaki drugi vozač barem jednom prekršio propise- istakao je on. Stević je ukazao na zabrinjavajući podatak a to je da mladi najčešće ginu u saobraćajnim nezgodama. Kao primer je naveo saobraćajnu nezgodu kod Sajma, koja je takođe privukla ogromnu medijsku pažnnu, u kojoj su učestvovala dva vozila po pet putnika uzrasta od 16 do 21 godine.

-Vozač sa probnom vozačkom dozvolom vozio je u 4 ujutru sa prijateljima, sa 1,51 promil alkohola u krvi. Takvo ponašanje je zabranjeno, a on od 23 sata do 6 ujutru ne sme da vozi. Bio je u stanju teške alkoholisanosti. Imamo crni bilans, deset povređenih, od kojih je šest u teškom stanju, a jedna devojčica je naknadno preminula. Kako kao roditelji možemo sebi dopustiti da ne znamo gde su naša deca posle 23 časa, gde su ključevi od kola, gde su vozila- izjavio je on.

Stević je napomenuo da je od početka godine osmoro dece izgubilo život u saobraćajnim nesrećama, svi u svojstvu putnika, a najviše zbog toga što deca nisu bila vezana pozadi. Objašnjavajući kakve sankcije predviđa zakon za vozače uhvaćene u alkoholisanom stanju, Stević je rekao da je sankcija kumulativna i da obuhvata spektar kazni, od novčane kazna koja može iznositi do 140.000 dinara, do oduzimanja vozačke dozvole na devet meseci. Dodao je da ukoliko vozač ponovi prekršaj u roku od dve godine, onda se dozvola oduzima trajno.

Kako je naveo, da bi vozač ponovo dobio dozvolu, mora ponovo da prođe proces polaganja i sačeka dve godine.

-Postoje i kazneni poeni, za ovakav prekršaj ide 15 poena. Ako je vozač prethodno imao kaznu za brzinu od dva poena, opet gubi trajno dozvolu. Postoje i kazne zatvora, od 30 do 60 dana, za recidiviste koji ponavljaju prekršaje. Postoji i mera privremenog oduzimanja vozila. U poslednjih godinu dana privremeno je oduzeto 396 vozila, dok je četiri vozila oduzeto trajno”, izjavio je on. Najgore je što je 30 odsto vozila oduzeto vozačima mlađim od 30 godina, a više od 40 odsto oduzeto je od onih vozača od kojih je vozilo već jednom uzimano- rekao je Stević i dodao da su neki pribavljali novo vozilo i ponovo kršili zakon s obzirom na to da je evidentirano da je policija od jednog vozača oduzela četiri vozila.

BONUS VIDEO

Box: Video