Neki

Box: filmovi
su jednostavno bili ispred svog vremena, drugi su patili od konkurencije, a neke je pogrešno shvatila javnost. Međutim, godinama kasnije, stekli su kultni status, osvojili armiju obožavalaca i dokazali svoj značaj.

Box: Image
 

 

"Blejd Raner" reditelja Ridlija Skota  je primljen sa pomešanim kritikama. Mnogi kritičari i gledaoci su očekivali akcioni naučnofantastični film sa dinamičnim poterama i pucnjavama, ali ono što su dobili bila je mračna, meditativna slika o prirodi ljudske duše. Vizuelno, bio je zapanjujući, ali njegova zamišljena atmosfera i spor tempo otuđili su mainstream publiku.

Pored toga, „Blejd Raner“ je objavljen istog meseca kao i „E.T.“ Stivena Spilberga, mnogo topliji i pozitivniji fantastični film koji je bukvalno pojeo svoje konkurente na blagajnama.

Međutim, vremenom je film stekao kultni status zahvaljujući uticaju na sajberpank i naučnu fantastiku. Danas se smatra jednim od najvažnijih i najuticajnijih filmova u istoriji žanra.

Box: Enterfilet

 "Borilački klub" sa Edvardom Nortonom i Bredom Pitom reditelja Dejvida Finčera je propao ne zato što je bio loš, već zato što je bio previše radikalan za svoje vreme. Film je kritikovao kapitalizam, konzumerizam i krizu muškosti, ali ga je studio reklamirao kao tipičan film o borbi.

Kao rezultat toga, publika nije razumela njegovo značenje, a kritičari su bili podeljeni: neki su ga nazvali remek-delom, drugi propagandom nasilja. Pored toga, 20th Century Fox nije znao kako da ga promoviše, što je takođe igralo ulogu u njegovom lošem učinku na blagajnama.

Međutim, nekoliko godina kasnije, film je postao kultni klasik zahvaljujući DVD izdanju. Ponovo je gledan, o njemu se raspravljalo, analizirao se zbog citata, a scene sa Tajlerom Dardenom postale su deo pop kulture. Danas se „Borilački klub“ smatra jednim od najvažnijih filmova devedesetih.

Box: Enterfilet

Film "Trumanov šou" reditelja Pitera Vira  dočekan je sa mlakim prijemom: publika je očekivala komediju od Džima Kerija, ali ono što su dobili bila je filozofska parabola o kontroli i slobodi u društvu opsednutom spektaklom.

Još jedan problem je bio što je „Spasavanje redova Rajana“ bilo u bioskopima u isto vreme, što je bukvalno zasenilo sve njegove konkurente.

Međutim, vremenom je „Trumanov šou“ počeo da se doživljava drugačije. U doba društvenih medija i rijaliti programa, njegove ideje o zavirivanju u tuđe živote pokazale su se proročkim. Film se sada smatra jednom od najpronicljivijih distopija u istoriji kinematografije.

Box: Enterfilet

Horor film "Stvar" reditelja Džona Karpentera smatra jednim od najboljih horor filmova svih vremena, ali 1982. godine je bio neuspešan..

Dve nedelje pre premijere, u bioskopima je objavljen Spilbergov film E.T. Vanzemaljac, dirljiva fantazija o prijateljstvu između dečaka i vanzemaljskog posetioca. Na ovoj pozadini, Karpenterova mračna, depresivna i nasilna priča o parazitskom ubici ispostavila se previše šokantnom.

Izgleda da je u to vreme postojala potražnja za lakšom naučnom fantastikom. Kritičari su kritikovali film „Stvar“, nazivajući ga „odvratnim“ i „besmislenim nasiljem“. Međutim, VHS izdanje je sve promenilo: gledaoci su cenili zapanjujuće specijalne efekte, napetu atmosferu i jedinstvenu paranoičnu radnju.

Danas se „Stvar“ smatra zlatnim standardom naučnofantastičnog horora.

Box: Enterfilet

Film "Veliki Lebovski"  Džoela Koena i Itana Koena hladno je primljen 1998. godine. Mnogi nisu razumeli njegovu čudnu radnju, a njegov opušteni tempo i „dudejska“ filozofija pokazali su se previše nekonvencionalnim.

Kritičari nisu znali kako da ga kategorišu: nije bio baš komedija, nije baš detektivska priča, a definitivno nije mejnstrim film. Kao rezultat toga, „Veliki Lebovski“ nije uspeo da privuče publiku i nije ispunio očekivanja studija.

Ali onda se dogodilo nešto čudno: fanovi su počeli da ga gledaju iznova i iznova, a citati Džefa Bridžisa postali su legendarni. Vremenom je film stekao kultni status, iznedrio okupljanja fanova, pa čak i sopstvenu „religiju“ — dudizam, čiji se sledbenici pridržavaju filozofije „Čoveče, gde je moja činija?“.

Box: YouTube video

Ovi filmovi su dokazali da neuspeh na blagajnama nije smrtna presuda. Ponekad najboljim filmovima samo treba vremena da budu cenjeni,  piše

Box: filmmakersalliance.