Letnji aranžmani na morima
Tako ovog leta 10 dana u apartmanu u Grčkoj sa autobuskim prevozom košta, umesto 270, od 300 evra po osobi pa naviše, a ukoliko se putuje avionom,
Direktor "Jute" istakao je da ne postoji nijedna destinacija za koju su cene ostale identične kao prošle godine, kao i da razlozi leže u poskupljenju i autobuskog i avionskog prevoza, ali i u podizanju cena od strane hotelijera.
- Najniže poskupljenje čini se da je za privatni smeštaj u Grčkoj, Crnoj Gori, Bugarskoj. Tu poskupljenje ide do 10 posto. S obzirom na to da su to najjeftiniji aranžmani, onda se tu najmanje vidi. Najviše su poskupeli hoteli - kazao je on.
Pored toga, istakao je i da je cena autobuskog prevoza takođe nešto viša nego prethodne godine.
- Karta za sever Grčke bila je oko 60 evra, sad je 65 ili 70 evra. Tih 10 evra ne pravi veliku razliku ljudima, ali kad imate avio-kartu koja je bila 200, a sad je 240 evra, to pravi razliku - ocenio je Seničić.
Prema njegovim rečima, jedan od glavnih razloga za više cene aranžmana jeste poskupljenje goriva.
- Avio-kompanije daju određenu cenu i tu gotovo da nema pregovora, vi to ili prihvatite ili ne. Za sada su avio-karte poskupele 15 odsto u odnosu na lane. Naravno da viša cena prevoza donosi i dalja poskupljenja usluga svega što jedan aranžman obuhvata - objasnio je Seničić.
Takođe, navodi on, cene aranžmana zavise i od ponuda iz hotela, što je još podiglo ovogodišnje poskupljenje.
- Agencije ne formiraju cene, već one dobiju ponudu iz hotela, a hotel formira cenu na osnovu situacije na tržištu - objasnio je Seničić.
Kako je naveo, na nekim tržištima možda nema objektivnih razloga za poskupljenje, ali postoji velika konkurencija u evropskim zemljama koje imaju povećane zahteve za smeštaje.
- Čim je velika navala, hotelijeri to zloupotrebljavaju i dižu cene - naveo je Seničić.
To se, kako je naveo, dešava sa italijanskim destinacijama, ostrvima u Grčkoj, kao i hotelima u toj zemlji.
- Slična je situacija i u hotelima visoke kategorije u Turskoj. Njima je vodeće rusko tržište sa nekoliko miliona turista godišnje, za razliku od naših 200.000 putnika. Mi smo tu u odnosu na njih veoma malo tržište - ocenio je on.
Još jedan od razloga poskupljenja, kako je naveo, jeste taj što naše agencije ne mogu da uzimaju hotele u zakup, kao agencije zapadnih zemalja.
- Zapadne agencije formiraju svoje cene tako što prvo prave dogovore sa hotelima na mnogo duži period sezone - od kraja aprila do kraja oktobra. Naši turisti nemaju naviku da putuju tako rano. Mi se vezujemo za ta dva i po meseca, od polovine juna do početka septembra. Hotelijerima je u interesu da im hotel bude što duže popunjen, tako da prioritet imaju ta tržišta koja mogu da popune hotel duže. Mi onda dobijamo ono što ostane na tržištu, a to su veće cene nego što dobijaju Nemci, koji hotel zakupe na šest meseci - dodaje Seničić.
(
BONUS VIDEO
Komentari (0)