(Piše: Sanja Bojanović)
Globalna inflacija ima veliki uticaj i na turističku industriju, a poskupljenje je zabeleženo i u Srbiji, rekao je direktor Nacionalne Asocijacije Turističkih Agencija Srbije (YUTA)
- Imamo prosečno poskupljenje, čak i u Srbiji, oko 12 do 15 odsto. Dakle, jedna opšta inflacija koja vlada u celom svetu povezana je s aktuelnom krizom, dovela je do poskupljenje roba i usluga, pa opet sve to utiče na formiranje krajnjih cena i uticalo je na globalno povećanje cena. Tako da nije tu turistička industrija ostala po strani. Najveća poskupljenja su u hotelima najvećih kategorija, što je potpuno nelogično, s obzirom na cenu - objasnio je Seničić za Tanjug.
Iako su visoke cene izazvale zabrinutost među putnicima, Seničić naglašava da interesovanje za letovanje nije drastično opalo.
- U zavisnosti od budžeta kojim raspolažemo, opet imamo jedno dosta solidno interesovanje, moram da kažem, ono je negde približno onome što je bilo 2023. godine. Dakle, veoma smo blizu onoga što je bilo i protekle godine i očekujemo jednu pristojnu turističku sezonu - objasnio je.
Jedan od faktora koji doprinosi povećanju cena je i poskupljenje avionskog goriva, objašnjava Seničić.
- Kada cena goriva raste, to utiče na cenu karata. Nažalost, agencije ne mogu mnogo da utiču na te promene, jer je to specifičan tržišni faktor - dodao je on.
Kada je reč o hotelima, Seničić ističe da turističke agencije ne formiraju cene, već dobijaju ponude od hotela.
- Mi možemo da pregovaramo o ceni, ali finalna cena koju nudimo korisnicima zavisi od uslova koje dobijamo od hotela. Naše marže su poslednjih godina u padu, a konkurencija na tržištu je velika. Imamo prosečnu maržu koja je nekada bila i do 20 odsto. Danas ako je preko 10 odsto ili do 12 odsto, onda agencija može da smatra da jako dobro radi - objašnjava Seničić.
Turska se, kako kaže, izdvaja po ponudi ol-inkluziv usluga', što je čini izuzetno popularnom za porodice s decom.
- Turska je posebno atraktivna za porodice jer u mnogim hotelima deca do 12 godina mogu da borave besplatno. Kada sve to izračunate, Turska se često ispostavi kao povoljnija opcija - objašnjava Seničić.
Prema njegovim rečima, za ljubitelje egzotičnih destinacija, Zanzibar i Tajland ostaju vrlo popularni, ali cene su se promenile u poslednjih nekoliko godina.
- Zanzibar je i dalje je atraktivan. Tajland je, takođe, destinacija koja privlači turiste, ali su cene drastično porasle - zaključuje Seničić.
BONUS VIDEO
Komentari (0)