Pred početak letnjih odmora,
Pilot u penziji Stevan Ignjatović za "Prva" TV ističe da je ovakvo ponašanje ozbiljan bezbednosni prekršaj.
„
Pored ličnih povreda, može doći i do oštećenja sedišta, a većina nesreća dešava se kada putnici ustanu da bi izvukli prtljag ili predmete iz pregrada iznad sedišta.
Ignjatović naglašava da je krajnje vreme da putnici ozbiljno shvate ovu regulativu, jer ne samo da ugrožavaju sebe, već i ostale putnike oko sebe.
„Često se posle ovakvih incidenata okrivljuje pilot zbog brzog taksiranja, ali u stvarnosti krivica je često na putnicima koji nisu vezani. To vodi do komplikacija sa osiguranjima, sudskim sporovima i zdravstvenim troškovima. Zato je lakše odmah platiti kaznu,“ kaže Ignjatović.
Kako izbeći kaznu i povredu?
Putnici koji se otkopčaju pre nego što se ugasi znak za vezivanje pojasa biće označeni kao prekršioci i prijavljeni nadležnim organima, saopštila je posada aviona. Predstavnik turske Direkcije za civilno vazduhoplovstvo (SHGM) naglasio je da su ove mere neophodne za sprečavanje nezgoda izazvanih padom prtljaga i naglim pokretima aviona.
Statistika pokazuje da se broj povreda tokom sletanja i iskrcavanja značajno smanjuje ako se poštuju osnovna pravila bezbednosti.
Najbolji savet je da ostanete vezani dok se ne ugasi signal za pojas, ne ustajete dok avion potpuno ne stane i ne otvarate prostor za prtljag pre nego što dobijete dozvolu posade. Na ovaj način ne samo da ćete izbeći kaznu, već ćete i znatno smanjiti rizik od povreda.
(Blic)
Komentari (0)