Nasilje je nikad veće, sada je eskaliralo. Postoji velika opasnost da se ono prelije, da se prenese u porodicu, upozorava profesor doktor Saša Stepanović.

Box: Video

Objasnio je da su deca tokom blokada stekla uverenje da sve mogu, da im je dozvoljeno agresivno ponašanje te će se tako ponašati i kada im roditelji budu nešto zabranili ili kada im se suprotstave.

Stepanović je u našoj emisiji

Box: „U ringu“
govorio o dešavanjima na Fakultetu savremenih umetnosti, na kojem predaje, o agresiji koju je video na plenumima:

- Oni jesu uveli neka pravila, koliko traje diskusija, koliko neko može da govori, kad se šta prekida. Ali, tu su prisutni i profesori. Ta doza poštovanja profesor-student se izgubila. Upada se profesoru u reč i kaže mu se: „Dosta više priče, nemate više pravo da pričate.“

Box: Image
 

Čak i

Box: studenti
koji su malo stariji i imaju razvijeno apstraktno mišljenje kao da ne razmišljaju o posledicama da to što rade nije samo izgubljena godina, već to povlači i neke druge kategorije, upis na master, odbrane završnih radova i dosta nekih formalnih i proceduralnih stvari koji će ih kočiti u karijeri. Uz to zanemaruju i trošak za porodicu. Nije to samo plaćanje stana i režije. To je svakodnevni život koji zahteva osnovne egzistencijalne potrebe i bivstvovanje - navodi Stepanović.

Kada je reč o nadoknadi nastave, profesor Stepanović ističe da se na Fakultetu za savremene studije svake nedelje prave planovi:

Box: - Po Zakonu, moramo da imamo pet ispitnih rokova i razmak između tih rokova. Treba ostaviti vreme za spremanje ispita.
Onda smo rekli, ako krenemo sad u sredu, ima šanse da završimo do juna. Ako ne krenemo sad u sredu, nego iduće srede, onda ima šanse ako radimo svake subote. Ako one tamo srede, onda svake subote i nedelje, a već one tamo nedelje, onda se ništa ne stiže. 

ALARMANTNI SIGNALI

Stepanović ističe da je vreme da se studenti probude i da ozbiljno shvate ove alarmantne signale. Prema njegovim rečima, neophodno je da se svi đaci i studenti što pre vrate na pravi put

- Ono što oni mogu da urade jeste da budu u svojim učionicama, da budu na svojim fakultetima i da urade ono što je najbolje za njih, a to je da usvajaju znanje - zaključuje profesor.