„Niko nema i ne sme imati više prava od drugog i to je jedina mera vrednosti. Institucije sistema moraju da funkcionišu u punom kapacitetu i to je naš osnovni zadatak“, kazao je Macut izlažući ekspoze u parlamentu.

On je istakao i da se mora reformisati obrazovanje u Srbiji, uključujući i visoko obrazovanje, naglasivši da su ključni činioci tog sistema učenici i studenti.

„Njima gradimo i ostavljamo državu. Njihova usmerenja i delovanja treba da budu etična i pravična, sa izgrađenim radnim navikama, novim i aktuelnim znanjima, ali i da poštuju univerzalne vrednosti, a to su autoritet starijih i njihova životna iskustva. Mora da se zna ko je učenik, ko student, a ko profesor“, rekao je Macut.

Upitao je i kakva će biti budućnost ako se podele pojave i među najmlađima.

Macut je dodao da je, kao univerzitetski profesor koji je prošao sva akademska zvanja, veoma dobro upućen u prednosti i nedostatke obrazovnog sistema u Srbiji.

Prema njegovim rečima, situacija u poslednjim mesecima pokazala je da je u toj oblasti neophodno hitno delovati i mnogo toga promeniti.

„Mora da se zna i da se poštuje da su generacije i generacije ginule i stradale, da bismo mi imali današnju Srbiju, slobodnu i nezavisnu. Da bismo imali državu – državu koja je svetinja“, naglasio je.

Reforma obrazovanja, prema Macutu, podrazumeva uvođenje reda u toj oblasti, ali i redefinisanje zakona o udžbenicima, u čemu podržava stav prethodnog premijera Miloša Vučevića.

„Naša deca moraju imati najkvalitetnija obrazovna sredstva u ključnim predmetima od nacionalnog značaja, koje će kreirati naši najpoštovaniji stručnjaci, i ti udžbenici moraju biti jednaki na celokupnom prostoru Republike Srbije“, rekao je Macut.

Reforma će, dodao je, obuhvatiti kako obrazovanje, tako i nauku. Građani Srbije, prema njegovim rečima, treba da vide rezultate primenjene nauke – konkretne projekte koji se koriste u svakodnevnom životu.

„Stiče se utisak da se zaboravlja da obrazovanje i nauka treba prvenstveno da služe građanima i društvu“, naglasio je Macut.

To se, kaže, odnosi na univerzitete, institute i stručne organizacije.

„Niko tu ne može da bude nezavisan i izdvojen od našeg naroda, već upravo tom narodu mora biti na raspolaganju i rešavati njegove probleme u skladu sa svojim kompetencijama“, dodao je.

Najavio je i formiranje Saveta pri Vladi Srbije za afirmaciju mladih talenata, kojim će lično rukovoditi.

„Sa učenicima i studentima mora se raditi planski i organizovano, kako bi država njihovu darovitost iskoristila za opšte dobro“, poručio je.

Macut je istakao i da sve nadležne institucije, uključujući Ministarstvo prosvete, moraju pratiti razvoj dece, biti stalno dostupne i pružati stručnu, materijalnu i svaku drugu podršku.

Dodao je da svi imaju ustavno pravo na obrazovanje i da će učiniti sve da se to pravo u potpunosti ispoštuje.

Govoreći o korišćenju savremenih tehnologija u obrazovanju i radu sa mladima, Macut je najavio da će naložiti kreiranje sistema koji će koristiti društvene mreže za obrazovne i kulturne svrhe.

„Društvene mreže imaju veliki uticaj na vaspitanje dece i njihovu moć moramo preokrenuti u korist omladine i narodnog jedinstva“, rekao je.

Na kraju ekspozea, Macut je poručio da dolazi kao sin svog naroda, da poziva sve na zajednički rad i jedinstvo, kako bi Srbija prevazišla krizu i krenula putem razvoja.

„Naša tačka ujedinjenja, naše biće, naše pribežište i naša sloboda“, rekao je Macut.

Dodao je da je važno raditi na harmonizaciji odnosa u društvu i istakao značaj poruke iz srpske himne:

„Gospod složi srpsku braću dragu – sloga biće poraz vragu i najjači srpstvu grad. To mora biti naša karakteristika“, zaključio je Macut.

BONUS VIDEO

Box: Video