Uredba kojom će zarada trgovaca biti limitirane na maksimalnih 20 odsto, biće doneta ove nedelje, a važiće šest meseci, sa mogućnošću produženja i nakon tog perioda
- Obuhvatili smo 3000 proizvoda iz 23 grupe. Reč je o kućnoj hemiji, pasta, šampona, sapuna; deterdženti za pranje svega; onda imate papirnu galanteriju - ubruse, folije, pelene za bebe, odrasle. Imate mahunarke, pirinač kao posebnu grupu, bezalkoholna pića, kafa i čaj; slane konditorske proizvode; povrće i voće; zamrznute proizvode; sirće kao posebnu kategoriju; testeninu; smrznutu ribu; griz; brašno sve vrste; mlečne i kiselomlečne prozvode i jaja sva; pasulj; slatke konditore; sve vrste ulja; hleb i peciva; sve vrste mesa i prerađevina; prerađeno voće i povrće (džemove, marmelade...); začinska grupa; šećer i med; hranu za bebe i decu; posebnu grupu maramice. Sve 23 grupe obuhvaćene su našim maržama. One će biti maksimalno 20%, a sada se kreću u najvećim lancima sa najvećim prometom na 45,2% trgovačke marže. 4 najveća lanca u našoj zemlji, generišu 51% ukupne trgovine na malo u našoj zemlji što se tiče ovih proizvoda - rekao je predsednik Vučić u nedelju.
Spisak namirnica kojima pada cena
Kućna hemija:
pasta, šampon, sapun, deterdženti za pranje svega;
papirna galanterija - ubrusi, folije, pelene za bebe, odrasle.
Hrana:
Mahunarke, pirinač kao posebna grupa, bezalkoholna pića, kafa i čaj;
slani konditorski proizvodi;
povrće i voće;
zamrznuti proizvodi;
sirće kao posebna kategorija;
testenina;
smrznuta riba;
griz;
brašno sve vrste;
mlečni i kiselomlečni prozvodi i jaja sva;
pasulj;
slatki konditori;
sve vrste ulja;
hleb i peciva;
sve vrste mesa i prerađevina;
prerađeno voće i povrće (džemove, marmelade...);
začinska grupa;
šećer i med;
hrana za bebe i decu;
posebna grupa maramice.
Sve 23 grupe obuhvaćene su našim maržama.
Delez (Maxi, Mega Maxi, Shop&Go), Lidl, Univereksport, Aman, Gomex Zrenjanin, Bebetrejd, Beltord Beograd, Rosprodukt Beograd, Vero prodavnice - to je samo deo lanaca koji će morati da spuštaju cene proizvoda.
- Dakle čak i oni koji imaju ispod proseka marže moraće da smanje. Zatim Europromet Vranje, Tekijanka, Metalac proleter, Luki komerc, koji je na 20 odsto, pa će morati da koriguju. Šumadija market, Keš end Keri kula, Vum Šabac. To su kompanije na koje se ove mere odnose. Zašto nismo dirali svaki STR, mali market u našim selima? Zato što bismo ih razorili, oni ne mogu da izdrže konukrenciju sa velikima, i želimo da ih ostavimo da rade - naglasio je predsednik Vučić.
Šolakovi mediji protiv obaranja cena
Za razliku od predsednika koji se bori za građane Srbije, Šolakovi mediji - N1 i Nova - se protive obaranju cena i obaranja marži, pa su samim tim i protiv građana naše zemlje.
BONUS VIDEO
Komentari (53)