Kada je reč o ograničavanju marži u maloprodaji i veleprodaji biće doneta ove nedelje uredba koja stupa na snagu 1. septembra i važiće šest meseci.

Odnosiće se samo na velike trgovce na malo i veliko, čiji je poslovni prihod u 2024. veći od 4,5 milijardi dinara i obuhvatiće oko 3.000 proizvoda iz 23 kategorije: hrane, kućne hemije i proizvoda za ličnu higijenu.

Reč je o kućnoj hemiji - paste za zube, šamponi, za ličnu higijenu, deterdženti, tzv. papirna galanterija - ubrusi, folije, alu folije, pelene za bebe i odrasle. Mahunarke, pirinač kao posebnu grupu, slane konditorske proizvode, bezalkoholna pića, povrće i voće, zamrznuti proizvodi, sirće posebno, testenine posebno kao i smrznuta riba, griz, brašno sve vrste, mlečne proizvode, jaja, slatke konditore, sve vrste ulja, hleb i peciva, meso i mesne prerađevine. Zatim prerađeno voće i povrće (džemovi i slično), začinska grupa, maramice.

Marže u trgovini na malo biće ograničene na najviše 20 odsto, koje se sada kod najvećih trgovaca na malo kreću do 46 odsto.

Box: Enterfilet

Primer marže na ceni hleba

Predstavljajući mere, Vučić je pokazao koliko trgovci zarađuju:

  • Veleprodajna cena rezanog hleba je 83,69 dinara, neto fakturna cena iznosi 66,95 dinara - to je minus 20 odsto.
  • Trgovačka marža je 42 posto na ovo - bez poreza na dodatnu vrednost (PDV) se dobija 95,07 dinara.
  • Kada dodate na hleb 10 posto PDV-a to iznosi 104,58 dinara, što je stvarna cena koju plaćamo.
  • Kada se od 66,95 dinara odbije 30 odsto troškova za pozicioniranje na stalaži, brošure, marketinške usluge, proizvođač dobije 46,87 dinara, kaže Vučić.

BONUS VIDEO

Box: Video

(Blic Biznis)