Kada je reč o ograničavanju marži u maloprodaji i veleprodaji biće doneta ove nedelje uredba koja stupa na snagu 1. septembra i važiće šest meseci.
Odnosiće se samo na velike trgovce na malo i veliko, čiji je poslovni prihod u 2024. veći od 4,5 milijardi dinara i obuhvatiće oko 3.000 proizvoda iz 23 kategorije: hrane, kućne hemije i proizvoda za ličnu higijenu.
Reč je o kućnoj hemiji - paste za zube, šamponi, za ličnu higijenu, deterdženti, tzv. papirna galanterija - ubrusi, folije, alu folije, pelene za bebe i odrasle. Mahunarke, pirinač kao posebnu grupu, slane konditorske proizvode, bezalkoholna pića, povrće i voće, zamrznuti proizvodi, sirće posebno, testenine posebno kao i smrznuta riba, griz, brašno sve vrste, mlečne proizvode, jaja, slatke konditore, sve vrste ulja, hleb i peciva, meso i mesne prerađevine. Zatim prerađeno voće i povrće (džemovi i slično), začinska grupa, maramice.
Marže u trgovini na malo biće ograničene na najviše 20 odsto, koje se sada kod najvećih trgovaca na malo kreću do 46 odsto.
Primer marže na ceni hleba
Predstavljajući mere, Vučić je pokazao koliko trgovci zarađuju:
- Veleprodajna cena rezanog hleba je 83,69 dinara, neto fakturna cena iznosi 66,95 dinara - to je minus 20 odsto.
- Trgovačka marža je 42 posto na ovo - bez poreza na dodatnu vrednost (PDV) se dobija 95,07 dinara.
- Kada dodate na hleb 10 posto PDV-a to iznosi 104,58 dinara, što je stvarna cena koju plaćamo.
- Kada se od 66,95 dinara odbije 30 odsto troškova za pozicioniranje na stalaži, brošure, marketinške usluge, proizvođač dobije 46,87 dinara, kaže Vučić.
BONUS VIDEO
(Blic Biznis)
Komentari (36)