Generacije Beograđana decenijama su sanjale o metrou. Da li će taj san zaista postati realnost 2030. godine, pitanje je kojim smo započeli intervju s gradskim menadžerom i članom Predsedništva SNS
- Izgradnja metroa je uz EXPO najvažniji projekat kako u Beogradu tako i u celoj Srbiji. S obzirom na tačan spisak radova koji se moraju sprovesti, plan je da se u narednih
Kada počinju ozbiljniji radovi i koja naselja će obuhvatati prva linija?
- Ozbiljni radovi traju već gotovo tri godine, pre svega na Makiškom polju, ali i u projektnim biroima BMV i Ezisa. Ne smemo zaboraviti ni vredan rad geologa na terenu, koji su pripremili adekvatnu dokumentaciju na osnovu koje se rade mašine za kopanje tunela, koje se u celom svetu proizvode za svaki grad posebno. Veliki nadzemni radovi će se tokom 2025. videti na mestima budućih stanica metroa, i to na Belim vodama, u Trgovačkoj ulici u Žarkovu, zatim na Banovom brdu, ali i iz pravca Karaburme i Dunav stanice kod Pančevačkog mosta. Tokom 2027. i 2028. mašine će jedna ka drugoj ići i preko Ade, Sajma, Savskog trga i Trga republike.
Prestonica će, kao i cela Srbija, pre toga biti domaćin EXPO. Koliko će se promeniti lice Beograda?
- EXPO je, nakon 1992. i kandidature Beograda za Olimpijadu, prvo veliko međunarodno takmičenje tog ranga, a na kojem smo pobedili najrazvijenije gradove Evrope i Amerike. Biće to prilika da u potpunosti promenimo izgled Beograda, koji već deset godina grabi krupnim koracima ka tituli Njujorka jugoistočne Evrope. Tog maja 2027. sa više od četiri miliona turista bićemo centar sveta.
Nažalost, svedoci smo blokada koje gotovo svakodnevno prave predstavnici opozicije i njihovi aktivisti. Oni su više puta istakli i da žele da stopiraju EXPO. Kako to komentarišete?
- Opozicija svojim postupcima želi da zaustavi Srbiju. Sada idu i korak dalje, prizivajući građanski rat i sukobe na ulicama. Mi nećemo rat, hoćemo rad i kao što sada izgleda dugo osporavani projekat „Beograd na vodi“, tako će i EXPO, metro i Savski most biti naš zajednički ponos i pobeda kada se izgrade.
BONUS VIDEO
Komentari (0)