Automobilske
Stručnjaci objašnjavaju da se, u zavisnosti od vrste pogona - na prednjim, zadnjim ili svim točkovima - gume troše neravnomerno, što znači da se njihov radni vek može značajno produžiti blagovremenom rotacijom.
Nagli pokreti, oštro kočenje i brzi skretanja su glavni uzroci ubrzanog habanja guma, čak i kod novih vozila. Umeren stil vožnje smanjuje ne samo habanje, već i potrošnju goriva, što donosi finansijske koristi na duži rok.
U proseku, dobro održavan set automobilskih ili kamionskih guma može da traje do 60.000 milja (100.000 km). Ako preskočite održavanje i taj broj se smanjuje, ostavljajući vas sa većim troškovima i većim rizikom od pucanja ili nezgoda.
Srećom, održavanje guma ne zahteva alat mehaničara. Evo šta stručnjaci preporučuju:
Održavajte odgovarajući pritisak u gumama
Provera pritiska u gumama jedan je od najlakših i najvažnijih zadataka održavanja. Gume koje su nedovoljno napumpane savijaju se više nego što bi trebalo, što stvara višak toplote, smanjuje potrošnju goriva i uzrokuje brže trošenje ivica gazećeg sloja. Prenapumpane gume, s druge strane, imaju manji kontakt sa putem, što dovodi do grublje vožnje i bržeg trošenja u sredini gazećeg sloja.
Steknite naviku da proveravate gume najmanje jednom mesečno, a posebno pre dugih putovanja. Čak i malo podešavanje može napraviti veliku razliku u performansama i dugovečnosti.
Redovno rotirajte gume
Gume se ne troše ravnomerno, posebno zato što se prednji set obično brže troši zbog upravljanja i raspodele težine vozila. Tu dolazi do izražaja rotacija guma. Zamenom položaja svake gume, osiguravate da se gazeći sloj ravnomernije troši na sve četiri.
Većina proizvođača preporučuje rotaciju guma na svakih 8.000 do 12.000 kilometara, iako će uputstvo za upotrebu vašeg vozila pružiti tačne smernice. Dosledna rotacija promoviše uravnoteženo upravljanje i može produžiti ukupni vek trajanja vašeg seta, pomažući vam da izbegnete kupovinu rezervnih delova pre nego što je potrebno.
Redovno vršite poravnanje točkova
Kada su vaši točkovi van poravnanja, vaše gume ne dodiruju put ravnomerno. Vremenom, taj neravnomerni kontakt uzrokuje brže habanje, smanjuje potrošnju goriva i otežava kontrolu vašeg automobila.
Možda ćete primetiti da vaše vozilo zanosi na jednu stranu, da volan nije u centru kada vozite pravo ili da se gazeći sloj neravnomerno troši. Sve su to crvene zastavice da je vreme za servis.
Dobro pravilo je da se gume poravnavaju svakih 8.000 do 10.000 kilometara. Blagovremeno rešavanje problema sa poravnanjem ne samo da produžava vek trajanja guma, već i čini vašu vožnju bezbednijom i udobnijom.
Balansirajte gume
Balansiranje guma se često meša sa poravnanjem, ali to nije isto. Balansiranje osigurava da je težina svakog sklopa točka i gume ravnomerno raspoređena. Čak i male neravnoteže mogu izazvati vibracije, neravnomerno habanje gazećeg sloja i dodatno opterećenje komponenti vešanja.
Korisna smernica je da se gume balansiraju kad god se montiraju na točkove, kao što je slučaj kada dobijete nove gume, nakon rotacije ili otprilike svakih 8.000 do 10.000 kilometara. Ovaj mali korak održava vašu vožnju glatkom, štiti vaše vešanje i pomaže da vaše gume duže traju.
Često pregledajte gume
Odvojite vreme najmanje jednom mesečno - ili pre dugog putovanja - da brzo pregledate svoje gume. Jednostavna vizuelna provera može otkriti manje probleme pre nego što postanu značajni. Tražite posekotine, izbočine, pukotine ili ubode i obratite pažnju na gazeći sloj koji se neravnomerno troši, što može ukazivati na probleme sa poravnanjem ili vešanjem.
Dubina gazećeg sloja je podjednako važna.Mnoge gume takođe dolaze sa ugrađenim trakama protiv habanja koje olakšavaju uočavanje kada je gazeći sloj nizak. Zamena istrošenih guma pomaže u obezbeđivanju boljeg prianjanja, posebno na mokrim ili snežnim putevima.
Izbegavajte agresivnu vožnju
Način na koji vozite direktno utiče na habanje guma. Brzo ubrzanje, naglo kočenje i oštro skretanje dodatno opterećuju gazeći sloj. Vremenom, agresivna vožnja značajno skraćuje vek trajanja guma.
Usvajanje boljih navika u vožnji - postepeno ubrzavanje, izbegavanje rupa, vožnja bez prekida kada je to moguće i nežno skretanje - smanjuje nepotrebno habanje, piše
Komentari (0)