Polina Marinova Pompliano je godinama proučavala navike i način razmišljanja nekih od najuticajnijih i najuspešnijih ljudi na svetu.

U svojoj  knjizi "Hidden Genius" otkrila je tajne veoma

Box: inteligentnih
ljudi ističući primer Krisa Vosa. On je bio jedan od vodećih međunarodnih pregovarača FBI, a ključna veština koju je savladao bila je emocionalna inteligencija. Prema Vosu, tajna je znati kako slušati i čitati ljude.

Box: Image
 

Vos je bio pregovarač za FBI čak 24 godine. Primer koji je naveo iz svoje karijere bio je događaj iz 1993. godine, kada su dvojica muškaraca otela troje zaposlenih i držala ih kao taoce u banci Chase Manhattan u Bruklinu, u Njujorku. 

Dok je pregovarao sa otmičarima Vots je primenio je tri stvari koje koriste ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom kada komuniciraju s drugima.

Govor umirujućim glasom

U tim pregovorima 1993. Vos je koristio umirujući glas. Ovaj ton glasa pokreće neurohemijsku reakciju koja smiruje mozak vašeg sagovornika.

 - Ako glasno govorite tihim, umirujućim glasom, možete se i sami smiriti - rekao je Vos.

Box: Image
 

 

Ponavljanje izjave kao pitanja

Vos je istakao da je ponavljanje sagovornikovih reči veoma efikasna tehnika.

Možete da ponovite nekoliko ključnih reči koje je sagovornik koristio u svojoj poslednjoj komunikaciji. Na primer, ako neko kaže: "Imao sam jako težak dan jer sam pod stresom“, vi ponovite: "Pod stresom si, a?"

Imenujte emocije druge osobe

Vos se prisetio da je rekao pljačkašu: "Nisi ti kriv, zar ne?“ i "Žališ zbog ovoga što se dogodilo?“

Oba pitanja insinuirala su da je pljačkaš jednostavno dospeo u lošu situaciju.

Vos kaže da je važno imenovati emocije sagovornika.

Ovi  pregovarački alati mogu se koristiti u svim situacijama u životu. Ako ste u stanju da savladate umeće slušanja, možete upotrebiti svoju emocionalnu inteligenciju za uspešno ublažavanje sukoba sa bilo kim -  kolegom, supružnikom, prijateljem, detetom, prenosi

Box: cnbc.