Još od vremena Velike depresije, poznat je fenomen koji se naziva „efekat crvenog ruža”, paradoksalna navika da žene u ekonomskim krizama ne štede, već više troše na svoj izgled.

Box: Image
 

Box: Dužina suknje i doza glamura
često oslikavaju ekonomski prosperitet ili krizu, ali moderne žene i dalje diktiraju trendove.

Prema studiji Hrišćanskog univerziteta u Teksasu, žene u teškim ekonomskim uslovima sve više ulažu u svoj izgled kako bi privukle pažnju važnih muškaraca.

Troše deo svojih prihoda na uske pantalone, sjajne ruževe i male crne haljine

Box: Image
 

Box: Ovaj trend
, poznat kao „efekat crvenog ruža”, potiče još iz 30-ih godina prošlog veka, kada su žene, iako nisu mogle priuštiti luksuzne stvari, uvek ulagale u dekorativnu kozmetiku poput crvenih ruževa.

Autorka studije, Sara Hil, tvrdi da, iako možda nismo svesni toga, naš mozak funkcioniše tako da želimo da se dopadnemo muškarcima kroz odabir atraktivnih komada odeće.

Hilova i njen tim su tokom 20 godina proučavali podatke koji pokazuju vezu između stope zaposlenosti i potrošnje na proizvode kao što su kozmetika, parfemi i dizajnerska odeća.

Rezultat istraživanja bio je iznenađujuć, prodaja ovih proizvoda raste čak i u vremenima visoke nezaposlenosti.

BONUS VIDEO:

Box: TikTok video