Gradnja Novog Savskog mosta će u potpunosti promeniti saobraćajnu infrastrukturu grada. Most, čija se izgradnja odlagala nekoliko puta u prošlosti, biće prilagođen pešacima i biciklistima, a koristiće ga i automobili i tramvaji. Prema najavama, novi most će značajno poboljšati bezbednost i funkcionalnost saobraćaja u ovom delu Beograda.
Savski most sa šest saobraćajnih traka
Dužina Novog Savskog mosta biće 420 metara, a širina 38 metara, sa proširenjima na mestima za pešake koja će biti širine 42 metra. Most će imati četiri trake za automobile i dve trake za tramvaje, što će omogućiti lakši i brži prevoz. Poseban fokus biće na bezbednosti pešaka i biciklista, jer će sa obe strane biti postavljene staze koje će omogućiti bezbedno kretanje. Takođe, dvosmerni tramvajski saobraćaj biće smešten u sredini mosta, a kolovozne trake za automobile biće širine 6,5 metara po smeru.
Novi most kao dugoročno rešenje za saobraćaj
Siniša Mali, ministar finansija, naglasio je da će broj putnika na drugim mostovima u Beogradu biti smanjen zahvaljujući Novom Savskom mostu. Prema istraživanjima, broj putnika na Brankovom mostu smanjiće se za 8%, na Gazeli za 5%, a na Mostu na Adi za 4%. Ovo će doprineti smanjenju gužvi u Beogradu i boljoj povezanosti između delova grada.
Povezivanje sa novim tunelom
Izgradnja Novog Savskog mosta biće povezana i sa izgradnjom tunela koji će povezivati Ekonomski fakultet i Bulevar despota Stefana. Ovaj tunel će doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi u centru grada za 17% i smanjenju zagađenja. Tunel će biti dug oko dva kilometra, sa po dve saobraćajne trake na svakoj strani, a predstavlja prvi tunel koji se gradi u Beogradu posle više od 50 godina.
Savski most kao simbol budućnosti Beograda
Novi Savski most nije samo infrastrukturni projekat, već i simbol modernizacije Beograda. Sa njim će biti unapređena povezanost između centralnih i perifernih delova grada, što će poboljšati svakodnevni život Beograđana. Takođe, most će biti značajan za turizam i privredu, jer će omogućiti lakši dolazak i izlazak iz grada.
Pre nego što gradnja Novog Savskog mosta počne, neophodno je izvršiti demontažu postojećeg Starog savskog mosta koji će najverovatnije nastaviti da služi Beograđanima samo na drugoj lokaciji.
Komentari (100)