Svečanom otvaranju prisustvovala je predsednica Narodne skupštine Republike Srbije, Ana Brnabić, zamenik ministra za poslove Kabineta, zadužen za konkurentnost i razmenu iskustva Ujedinjenih Arapskih Emirata, Abdula Luta i šef odeljenja za državne usluge Vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata, Mohamed bin Talia.
„Veliko mi je zadovoljstvo što danas otvaramo prvi Servisni centar eUprave za građane Republike Srbije. Pre samo dve nedelje otvorili smo novu zgradu eUprave u Ložionici, a danas pravimo korak dalje, omogućavamo građanima da tamo gde provode svoje vreme, završe i neophodne administrativne stvari. Svi mi zajedno činimo tim koji mora biti na usluzi građanima i privredi 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini. Želimo da pokažemo da je država tu zbog građana, a ne obrnuto. U ovom centru građani mogu brzo i jednostavno da obave administrativne poslove bez čekanja na šalterima“, rekla je predsednica Narodne skupštine Republike Srbije, Ana Brnabić i dodala da je ovo prvi servisni centar koji simbolizuje novi, savremeniji odnos države prema građanima, a u saradnji sa partnerima iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i da će država nastaviti da ovakve centre otvara širom Srbije.
„Ovo je izuzetno važan trenutak za Vladu Republike Srbije, važna tačka u unapređenju kvaliteta i dostupnosti usluga koje pružamo građanima. Srbija će, na ovaj način, postati primer dobre prakse, ne samo u regionu, već i u širem evropskom prostoru. Uveren sam da će druge države dolaziti da se informišu, da vide šta se ovde dešava u oblasti digitalizacije i unapređenja javne uprave. Istovremeno, moram da naglasim da ne zaboravljamo ni usluge namenjene privredi jer i preduzeća, domaća i strana, predstavljaju investitore i pokretače razvoja, i njihovi interesi i potrebe takođe su naš prioritet“, izjavio je zamenik ministra za poslove Kabineta, zadužen za konkurentnost i razmenu iskustva Ujedinjenih Arapskih Emirata, Abdula Luta.
„Naši timovi su sarađivali na razvoju novih usluga za građane, a ovde danas možemo da vidimo jednu od njih, Servisni centar za građane. Suština našeg rada jeste da služimo ljudima i da im, kroz tu službu, poboljšavamo kvalitet života. Ovo je, samim tim, veliki uspeh i jedan od najlepših primera naše uspešne saradnje. Ovde su sve usluge objedinjene pod jednim krovom. Dakle, nema potrebe obilaziti različite institucije, juriti dokumentaciju i papirologiju, sve se nalazi na jedinstvenoj digitalnoj platformi. Time štedimo vreme građana i činimo javnu upravu dostupnijom i efikasnijom“, rekao je šef odeljenja za državne usluge Vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata, Mohamed bin Talia.
U Servisnom centru eUprave, u ovom trenutku građanima su dostupne najtraženije i najposećenije elektronske usluge: izvodi iz matične knjige rođenih, venčanih i umrlih, uverenje o državljanstvu i o nekažnjavanju, osam vrsta saglasnosti: izjava/saglasnost za izdavanje lične karte maloletnom detetu, državljaninu RS, izjava/saglasnost za izdavanje pasoša maloletnom detetu, državljaninu RS, izjava/saglasnost za prijem u državljanstvo RS maloletnog deteta, izjava/saglasnost za prijavu prebivališta maloletnog deteta, državljanina RS, punomoćje za preuzimanje pasoša, saglasnost vlasnika nepokretnosti za prijavu prebivališta punoletne osobe, državljanina RS, na adresu nekretnine čiji je vlasnik/suvlasnik, izjava/saglasnost za prestanak državljanstva RS za maloletno dete i opoziv izjave/punomoćja/saglasnosti.
BONUS VIDEO
Komentari (0)