Prošle nedelje kompanija je objavila svoj prvi izveštaj o zaradi pod novim izvršnim direktorom Eliotom Hilom, što analitičari smatraju mogućim početkom dugoročnog oporavka brenda.
- Kada Najk uloži inovacije u svoje proizvode, može da vrati rast. Ali to će biti dugotrajan i bolan proces- rekla je Stejsi Vidlic, predsednica SW Retail Advisors.
Problemi za kompaniju počeli su 2020. godine, kada je maloprodajni gigant počeo da ograničava saradnju sa veleprodajnim partnerima, poput Fut Locker-a i Dick’s Sporting Guds-a, kako bi povećao prodaju putem sopstvenih platformi i prodavnica. Plan je u početku doneo povećanje direktne prodaje, ali nakon ukidanja karantina 2021. godine, prihod Najka iz direktnih kanala počeo je da stagnira.
Analitičari kažu da je nedostatak inovacija u proizvodima i odsustvo iz veleprodajnih kanala omogućilo novim rivalima, poput Hoka i On Running-a, da zauzmu deo tržišta.
- To je bila greška. Kada se povučete iz tog kanala i zadržite neke od svojih najboljih i najnovijih proizvoda, neko drugi popunjava te police - rekla je Vidlic.
U aprilu je tadašnji izvršni direktor Džon Donahoe rekao za CNBC da je kompanija previše forsirala digitalne kanale i da radi na ispravljanju toga.
Najk se sada suočava sa viškom zaliha zbog usporavanja prodaje, dok se potrošači okreću novim stilovima drugih brendova. U najnovijem izveštaju o zaradi, Najk je naveo da će se fokusirati na povratak inovacijama, usmeravanje marketinga na sport i rasprodaju starih zaliha putem promocija.
Sada su sve oči uprte u novog izvršnog direktora, Hila, koji je 32 godine deo Najka, da preokrene situaciju za ovog sportskog giganta, piše Telegraf.
Komentari (0)