I dok većina razmišlja o klimi u autu i pregrevanju motora, mehaničari upozoravaju na tihi, ali potencijalno veoma opasan problem kod benzinaca - nagomilavanje pritiska u rezervoaru i curenje goriva pri otvaranju čepa.
Šta se zapravo dešava?
Na velikim vrućinama, gorivo u rezervoaru isparava i stvara zapaljive gasove. Kada ventil rezervoara ne funkcioniše kako treba, dolazi do nagomilavanja pritiska. Čim otvorite čep – možete čuti jak zvuk oslobađanja gasa, a u pojedinim slučajevima benzin čak krene da curi.
Stručnjaci ističu da se ovo ne sme zanemariti jer u kombinaciji sa visokim temperaturama i vrelim metalom automobila – rizik od zapaljenja naglo raste, piše jutarnji.hr.
Ventil rezervoara – mali deo koji pravi veliku razliku
Reč je o komponeneti koju većina vozača ne poznaje – ali koja je ključna za bezbednost. Ventil ima zadatak da sakuplja isparene gasove iz rezervoara i preusmeri ih u motor, gde se sagorevaju. Time se sprečava izlazak otrovnih gasova u atmosferu i smanjuje pritisak unutar sistema.
Ukoliko ventil ne radi, gasovi nemaju gde da odu, pa dolazi do opasne akumulacije.
Kada je vreme za uzbunu?
Ako pri svakom sipanju goriva osećate jak pritisak, čujete šištanje ili primetite curenje goriva – nemojte čekati! To može biti signal da je ventil blokiran, da postoji kvar u sistemu za isparavanje goriva ili začepljenje u cevima.
Ovi kvarovi obično ne pale lampicu na instrument tabli, što ih čini još podmuklijim – jer većina vozača nastavlja da vozi ne znajući da im automobil predstavlja potencijalnu opasnost.
Šta uraditi?
Odmah posetite servis i proverite sistem za isparavanje goriva. Provera traje kratko, ali vam može spasiti vozilo – i živote.
U vreme kada temperature rastu, a asfalt ključa, benzinci su posebno osetljivi. Ne dozvolite da vas na benzinskoj pumpi sačeka neprijatno iznenađenje.
BONUS VIDEO
Komentari (0)