Ova mera, propisana Vrhovnim dekretom broj 007-2016-MTC, nastala je iz potrebe da se poboljša bezbednost saobraćaja fokusiranjem na fizičko i mentalno stanje starijih vozača.
Peruanske vlasti tvrde da je ovakav pristup neophodan zbog demografskih promena.
Za vozače između 70 i 80 godina uveden je strožiji sistem kontrole. Oni moraju da prođu temeljne medicinske preglede koji uključuju testove vida, sluha, krvnog pritiska i kognitivnih sposobnosti. Dodatno, njihove vozačke dozvole imaju kraći period važenja nego što je to slučaj sa mlađim vozačima.
Posebno su definisani uslovi za profesionalne i neprofesionalne vozače. Medicino-psihološki pregledi su obavezni za sve vozače starije od 70 godina, bez obzira na vrstu dozvole koju poseduju.
Iako peruanske vlasti predstavljaju ovu meru kao nužan korak, mnogi stručnjaci i građani osporavaju ovakav pristup.
Kritičari novog zakona ističu da ovakva pravila mogu ograničiti mobilnost starijih osoba i uticati na njihovu nezavisnost.
Zanimljivo je da su slične ideje razmatrane i u Evropskoj uniji, ali su odbačene jer bi takva ograničenja predstavljala duboko zadiranje u prava građana.
EU je zaključila da godine same po sebi nisu dovoljno pouzdan pokazatelj sposobnosti za vožnju. (HAK Revija)
Komentari (0)