Njegovo upozorenje postalo je viralno na Jutjubu jer otkriva šta zaista uništava akumulator, a nije reč o starosti, hladnoći ili ostavljanju svetala upaljenim.

Korozija je neprijatelj broj jedan

Po Kilmeru, najveća pretnja za akumulator je korozija na kontaktima. Iako se često zanemaruje, korozija stvara električni otpor i otežava prenos struje, što može da uzrokuje probleme pri startovanju automobila, posebno zimi.

„Korozija na kontaktima direktno smanjuje efikasnost akumulatora i može dovesti do neispravnog startovanja“, upozorio je Kilmer.

Redovna provera i preventiva

Kilmer savetuje da se stanje akumulatora proverava na svake dve do tri godine i da se zameni pre nego što potpuno oslabi, kako ne biste ostali u kvaru na putu. Pored korozije, dodatni faktori koji utiču na kvar akumulatora uključuju:

  1. neispravan alternator koji puni akumulator dok motor radi
  2. duže stajanje vozila bez vožnje
  3. loš kontakt zbog labavih ili prljavih kablova

Stanje guma je jednako važno

Iskusni majstor je podsetio i na često zanemarenu, ali kritičnu stavku za bezbednu vožnju – stanje guma. Istrošene gume značajno smanjuju prianjanje na mokrim i klizavim kolovozima, povećavajući rizik od proklizavanja i nesreća.

„Gume sa istrošenim šarama mogu biti opasne, naročito po kiši. Videli ste trkačke automobile – široke i glatke gume su odlične za ubrzanje, ali potpuno neupotrebljive na mokroj podlozi“, objašnjava Kilmer.

Iskustvo Skotija Kilmera pokazuje da redovna kontrola akumulatora i stanja guma može sprečiti mnogo većih i skupljih problema. Jednostavna provera kontakata i kablova, kao i pravovremena zamena dotrajalih delova, ključ su za pouzdano i sigurno vozilo.