Stjuard je otkrio šta je prva stvar koju

Box: osoblje aviona
radi u hitnim slučajevima na 9.000 metara
Bivši stjuard Dela Vilden, rekao je da su ozbiljni medicinski hitni slučajevi u avionu retki, oni se ipak dešavaju.  U stvari, doživeo je samo dva tokom cele svoje karijere.

U slučaju hitne medicinske situacije uvek postave - jedno pitanje

Kada dođe do takvog slučaja, tada osoblje mora slijediti niz manje poznatih protokola. Vilden je otkrio  da u slučaju hitne medicinske situacije osoblje uvek prvo pita putnike ima li među njima medicinskih stručnjaka. U idealnom slučaju to bi bio lekar, medicinska sestra ili bolničar. 

Dok se ne bi javio medicinski stručnjak, na kabinskom je osoblju bila odgovornost da pruži svu moguću prvu pomoć.

Box: Image
 

Ozbiljna medicinska obuka

Vilden kaže da medicinska obuka koju prolaze stjuardese i stjuardi znatno temeljnija nego što većina ljudi misli.

- Ako se radilo o srčanom udaru, odmah bismo započeli s oživljavanjem, dok bi drugi član posade prikupio opremu, poput defibrilatora i kiseonika, a neko drugi bi obaveštavao kapetana o situaciji - dodao je Vilden

Vilden je rekao da je takođe naučio kako da porodi ženu.

 Svaki avion imao je i poseban medicinski komplet nazvan M5. Polovina tog kompleta bila je namenjena upotrebi kabinskog osoblja, dok je druga polovina bila predviđena za medicinske stručnjake.

Box: Image
 

Predviđene vanredne situacije

Kabinsko osoblje je takođe obučeno da se nosi sa predviđenim vanrednim situacijama.

Tako, na primer, u slučaju gubitka hidraulike potrebne za sletanje. U takvoj situaciji, rekao je Vilden, kapetan bi izdao „poziv u pomoć“ preko sistema javnog razglasa, zahtevajući da se viši član kabinskog osoblja odmah javi u kokpit.

Tamo bi posadi preneo takozvani rezime situacije i posebna uputstva. Ovo može uključivati pripremu za hitno sletanje.

Box: Image
 

Reagovanje prilikom pada aviona

Vilden je takođe otkrio šta se dešava u slučaju katastrofalne vanredne situacije, kao što je pad aviona.

 - Ako preživite ono što se dešava, nema vremena da pravite plan. Morate, na osnovu svoje obuke, da se oslonite na instinkt i pronađete način da izvučete putnike iz aviona. Ali pre nego što otvorite bilo koja vrata, najvažniji korak je da proverite da li ima požara ili neke druge vrste opasnosti - zaključio je on, prenosi

Box: Express.